2010. április 11., vasárnap

 Mi az a medvehagyma? Egy jó kis kirándulás Kisgyón felett, a Bakonyban, azután 3 óra levélmosás, vagdosás, olajozás, sózás, tömködés üvegekbe, megint olajozás.












Az előbbieken túl felséges zsenge fokhagyma-illatú snidling, ami a fenti tartósítás után szinte minden ételbe illik, és ha az élettani hatását is figyelembe vesszük - minden bajra orvosság.


Nekem nagyon új volt, mivel eddig sem gyógy- sem nem gyógynövényt nem gyűjtögettem. Feltéve, hogy nem tépkedtem hozzá gyöngyvirág levelet, nem bánom, hogy megismerkedtem vele. A mai mascarponés tészta kapott belőle rendesen és csak javára vált.



A net tele van változatos receptekkel, de nekem a fő gondom nem az volt, hogy mibe és hogyan tegyem, hanem a tartósítás, mivel vagy 4 kilót szedtünk. Végül a fent leírtak mellett döntöttem, bízva abba, hogy nekem is eláll (ha előbb el nem fogy) egy évig, mint azt több helyen olvastam.
Ennyi lett.





Ja, ez egy filces blog :)
Azért csináltam ma egy karkötőt, de ezt nem szabad magában fotózni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése