2010. május 28., péntek

Ez a két nyakdísz már kész van egy ideje, de nem volt érkezésem a záródásukat megnyugtatóan összehozni. Végül aztán sikerült. A kék készült először - nyilván látszik is rajta - a rozsdaszínünél már jobban odafigyeltem.
Leírom a menetét:
Kiraktam mindkét hosszúságot szárazon, itt-ott más árnyalattal vegyítve.
Azután a hosszabbikat megnemezeltem az első csatlakozásig, majd a rövidebbet úgy, hogy a két végét szárazon hagytam, hogy össze lehessen dolgozni a hosszabbikkal. Amikor ez megvolt, jött a hosszabbik középső része, amit ismét össze kellett nemezelni a rövidebb szárazon hagyott végével. Innen már csak az utolsó hurka sodrása volt hátra és a lezárás. Az pedig úgy történt, hogy megvettem a leghosszabb szerelőpálcát, amit átdugtam a nyakdísz végén, visszahajtva rögzítettem és ráapplikáltam a kupakot, aminek a lyukán a szerelőpálcát kidugva visszahajtottam, persze előtte beillesztettem a zárszerkezetet. A kék rövidre sikerült, ezért lánchosszabbító is kellett hozzá. A nemezhez szerintem jobban illik a réz vagy a bronz, de én sajnos csak ebből az ezüstösből tudtam a nagyobb díszhez összeszedni a zár részt (Győr nincs olyan jól ellátva hobbiboltokkal és talán a választék sem elég egyenletes). Mindegy, ez már ilyen marad, talán nem olyan vészes ezüstössel sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése